Tuesday, January 11, 2011

Umah da siap, tp tukul msih brbunyi...

BELUM pernah berlaku dalam sejarah penganjuran Anugerah Juara Lagu (AJL) apabila penonton mula angkat kaki untuk pulang sebaik sahaja nama pemenangnya diumumkan oleh pengacara.

Cmtu la kn,lbih krg prumpamaan nye...tu shortcut je tu...hihihihi

AJL adalah anugerah mencari lagu terbaik daripada yang baik. Lagu terbaik sudah tentu dihasilkan daripada pengkaryanya. Mungkin selama ini lagu terbaik turut disandarkan dengan populariti lagu serta penyanyinya juga menjadikan kemenangan lagu ciptaan dan nyanyian Ana Raffali menimbulkan tanda tanya.

Buat kali pertama juga terjadi apabila suasana penuh debaran itu ‘diboo’ penonton sebagai kurang puas hati dengan keputusan yang dibuat oleh juri yang sebulat suara memilih lagu hasil ciptaan dan nyanyian Ana Raffali berjudul Tolong Ingatkan Aku sebagai juara Anugerah Juara Lagu ke-25.

Sebaik saja keputusan diumumkan, ramai yang terpinga-pinga seolah-olah tidak percaya dengan keputusan yang diumumkan. Boleh dikatakan satu kejutan besar kerana lagu Tolong Ingatkan Aku itu bukanlah termasuk di dalam senarai ramalan antara lagu yang boleh dinobatkan sebagai juara.

Ketua Juri AJL25, M Nasir ketika ditemui pada sidang media sejurus selepas acara itu berakhir, lagu Tolong Ingatkan Aku berjaya mengungguli pertandingan itu kerana lagu itu bersifat personal, ringkas dan ada rasa yang ingin disampaikan komposer yang juga si penyanyi lagu itu sampai kepada mereka.

"Lagu ini berjaya memikat hati juri kerana ia mempunyai elemen pembaharuan," kata Nasir mempertahankan pendirian juri.

Selain Nasir, juri yang terbabit adalah Amy Search, Habsah Hassan, Andy Flop Poppy, Pacai dan Acis.

Tegasnya lagi, adalah perkara biasa jika keputusan juri dipertikaikan kerana bukan mudah untuk memuaskan hati khalayak.

PEMILIK nama penuh Ana Nur Hidayah Mohd Raffali ini hanya tersenyum sepanjang sidang media ini berlangsung.

Walaupun kemenangannya itu dipersoalkan, namun bagi Ana, dia sudah bersedia untuk menghadapi segala-galanya.

Kdg2 terfikir,Malaysia da mula menunjukkan belang nya...Sudah spt keadaan di Barat..Menyatakan sesuatu secara berterus terang...

4 comments:

sue. said...

wehuuuuu...

zal88 said...

hehe..ye su...
wa..g AJL ye...

LiaNa YuSoF said...

tukul ea.. bukan pahat ke?
hmm....

zal88 said...

yeke..
em ntah li,ak pn da hmpir2 lpe...
hihihihi