Friday, November 18, 2016

Dengan RM1.10 sehari je anda boleh cantik

Meh baca dulu.

Skincare Seqybeauty boleh tahan antara sebulan setengah ke dua bulan. 
Bergantung banyak mana kita pakai.

Harga Skincare RM130
Dua bulan = 60 hari

RM130 / 60 hari
So sehari hanya RM2.20 aje.
Sehari pakai 2 kali. Pagi dan malam
RM2.20 / 2 = RM1.10

Amboi apsal murah sangat ni...

Dengan RM1.10 ni apa yang kita dapat?
1. Menghilangkan jerawat, parut bekas jerawat dan JERAGAT
2. Memudarkan dan menghilangkan bintik-bintik hitam dan putih di wajah (pigmen)
3. Mengecilkan pori-pori
4. Menegangkan dan menghilangkan kedutan pada wajah.
5. Menghilangkan parut di wajah
6. Menyegarkan kulit wajah.
7. Mengawal minyak
8. Mengurangkan kegatalan dan kemerahan (akibat jerawat)
9. Melicinkan tekstur kulit
10. Melindungi kulit dari sinaran UV

eh banyak sangat laaaaaaaaaa. Ni baru saya listkan sikit je ni

Nak cuba???
Meh kte WA #01121201347

skincare seqybeauty

video

Assalamualaikum
Meh tiup sawang2 blog

Kte nak share tentang produk seqybeauty.
meh kte sertakan video sekali, senang korang nak faham kan


Meh saya tunjukkan step penggunaan skincare SeqyBeauty

1. Cuci muka menggunakan Cleanser.
(cuci tidak perlu mengambil masa yang lama. Cukup 30 saat atau sehingga bersih. Jika anda cuci muka terlalu lama, kebarangkalian kulit akan menjadi terlalu kering)

2. Picit toner (2 ke 3 titisan). sapu rata ke wajah.
(Kapas atau tapak tangan, kedua-duanya boleh digunakan. Mengikut kesenangan masing-masing)

3. Picit serum (1 ke 2 kali sahaja) dan sapu rata ke seluruh wajah.

4. Sapukan krim.

p/s : Cara penggunaan yang sama untuk waktu pagi dan waktu malam.
Kesan boleh dilihat seawal 3 hari ke 7 hari.

Untuk kesan maksimum, guna secara berterusan sehingga 3 bulan.
Kulit akan rasa sejuk selepas meratakan krim kerana terdapat agen penyejuk.

Jom #cubadulu
PM/WA #01121201347


Nanti next entry kte cite lebih lanjut lagi

Wednesday, June 29, 2016

fuhhhh bersihkan sawang sikit

fuhhhhhhhhhhhhhhhh
tiup abuk bersawang tu sikit
kena kemas2 da nak raya da
hahaha
lame sangat ku tinggalkan mu blog

masa sangat mencemburui kte
sekarang ni masa memang sangat2 limited untuk ku
360 darjah kehidupanku terus berubah
sebab tu la takde masa sangat untuk blog
tumpuan kehidupan lebih kepada mencari rezeki

huaaa dan semoga kesihatanku sentiasa baik2 sahaja
dan terus kuat & berada dalam lindungan ALLAH hendaknya

Tuesday, May 3, 2016

dress anak perempuan

wewitt
fuhhh berhabuk sangat ni
hahahha

meh kasi cuci sikit blog ni

video


meh kte up plak gambar 



ade pelbagai design lagi yang anda boleh lihat
nak lebih pantas boleh cekidaut fb #zaleshoppe
tungggu

Wednesday, March 23, 2016

Jaga kulit dengan BB Cream

LINDUNG KULIT DENGAN BBCream



Cuaca sekarang tak menentu, selain minum air yang banyak untuk tidak hidrasi, perlindungan KULIT wajah sangat diperlukan. 

#BBCreamSQB dapat melindungi kulit wajah uols dari sinaran UV dengan SPF 30++

BB Cream @ mesra solat &  tidak berminyak
Kita ade 3 kod untuk disesuaikan dengan kulit Asia:
    1) Fair 2) Natural 3) Brown

Tapi kalau nak tau semua2 kod pun best, sebab ia akan blend ngn kulit kte tau

Jangan tunggu lagi, mari BERTINDAK SEKARANG, agar kita kekal SIHAT 


Sekarang dengan packaging baru lebih exclusive TAPI dengan harga yg sama & lebih ml lagi kte bagi. Jangan lepaskan meh wasap 01121201347 sekarang


Monday, March 21, 2016

Mencari dress/jubah muslimah?

Awak2 tu tengah tercari2 jubah ke? Ade kenduri/majlis/nak bawak g opis? Mommy to be susah jumpa baju sesuai? Murah2 je nak bagi ni.. Meh pm dm #zaleshoppe

Dress chiffon bertali👗🌷

free size xs fit l
Material : chiffon fully lining

bahu: 13.5-16
dada : 32-38
sesuai utk ktggian 165cm kebawah
#dress #dresschiffon #jubah #jubahchiffon #dresselesa #jubahselesa #dressmurah #jubahmurah #zaleshoppe

Friday, February 5, 2016

Baju raya anak PRE ORDER

da rasa bahang2 cuti raya cina lum?
hehe
rasa nye ada je yg da stat cuti kn

ape2 pun selamat tahun baru cina
semoga semuanya berjalan lancar seperti yang dikehendaki

da stat survey2 baju raya anak lum
ke da stat cuci mata da
ke da beli siap2 baju
budak kan mesti tak cukup sehelai nye baju

nak usha lebih meh2
dari umur 1-12 tahun ada
material pasti membuatkan anak anda selesa

untuk anak2 pmpuan






Cantik, comel,cute, ceria je bile tengok anak2 ni kemas, cantik kan..Jom persiapan awal katanye. Meh tengok2 belek2 terus pre order cepat2 sebelum kehabisan tau. Pm/wasap je fb #zaleshoppe

Elegant kurung moden  
Material is cotton with nice design and cutting.
Sesuai untuk  size 1 to 12 years old
Pre order dibuka sekarang

•PRE ORDER SEKARANG! ELAK MENYESAL!
•ORDER SEKARANG, Dapatkan design dan kaler yg anda mahu! LAST minit tinggal kaler hampeh jer 



untuk anak2 lelaki

Kurta Macho & Luxury Kurta



Friday, January 29, 2016

PROMOSI MINGGU NI - AKHIR JAN 2016

Wah2..promosi sangat2 ni ..Jom rebut peluang minggu ni je tau.. Promo buggy shirt plain 2XL..RM 100 untuk 5 helai. .murah sangat da ni..mana nak dapat kan..cepat2 pm fb ‪#‎zaleshoppe‬ sebelum kehabisan warna pilihan anda



Buggy shirt plain 2xl
Ukuran:
Bahu - 17"
Dada - 42"
Ketiak - 16"
Labuh tgn - 22"
Cuff - 10"
Hips - 46"
Labuh baju - 31"
♡xde button
♡xde line hitam di tengkuk baju
‪#‎promosi‬ ‪#‎promosimingguni‬ ‪#‎bugyshirt‬ ‪#‎bugyshirtplain‬‪#‎buggyshirtplussize‬ ‪#‎buggyshirtplainplussize‬ ‪#‎promositerhad‬‪#‎promosihebat‬ ‪#‎promosibugyshirtplain‬ #zaleshoppe

Thursday, January 28, 2016

promosi tahun baru cina..barang murah

korang..nak share barang baik ni..jom jangan lepaskan peluang menarik..

Wahh tawaran sempena tahun baru cina uolls..Hanya rm 110 handbag coach menjadi idaman..Jom pm fb ‪#‎zaleshoppe‬ sekarang

nak tau lebih lanjut pm je fb page #zaleshoppe atau fb group #zaleshoppe atau direct whatsapp 01121201347 hokay

Thursday, January 7, 2016

Terlajak Puteh Nampak

Akhir Dis/awal Jan aritu, ku sendiri sempat tengok Terlajak Puteh Nampak yg Dato Aznil pengacarakan rancangan tv. Sebab sebelum tu memang da nampak iklan pasal tu, memang nak tengok sendiri. Tapi da 1/2 jam cerita tu baru teringat..hehe

Terlajak puteh nampak. Saya juga antara yang tak ketinggalan melihat rancangan ini. Mahu juga terkinja-kinja menonton kekayaan tiga insan yang sentiasa menjadi buah mulut rakyat Malaysia. Mereka ini tidaklah setaraf dengan beberapa ikon kesayangan negara seperti Siti Nurhaliza, Tony Fernandez, Tan Sri Mokhtar, Emma Maembong, Shaheizy Sam mahupun Dato M Daud Kilau, tetapi semua gerak geri dan kata-kata yang keluar dari mulut mereka ini jadi satu alat pemasaran yang luar biasa.

Moh kita ambil pendekatan positif melihat titik persamaan antara ke tiga-tiga taikun kosmetik negara ini. Antaranya ialah:
1. Jatuh. Mereka pernah jatuh dengan sangat teruk. Tetapi bangkit dengan semangat luar biasa. Lihat satu demi satu, Datuk Alif pernah dihina kerana hanya mempunyai sijil SPM dan berniaga di pasar malam. Keanehan manusia ini dari awal sememangnya ditentang habis-habisan di media sosial.

Dengar suara sahaja “terlajaaak larrrrissss” memang buat kita terus nak tukar channel. Tetapi gimik suara dan pendekatan iklan luar biasa beliau akhirnya membawa duit ke poketnya sendiri. Ada sahaja gimik iklan yang tak masuk akal. Kalau dari Bangi nak ke KL tu hangin sungguh ada papan-papan billboard tulis Wajah Kosmetik Yang Dipercayai. Kau gila nak letak muka lelaki dengan alat-alat solek jadi aksesori dalam gambar tu? Tapi Datuk Alif buat. Dan dia berani terus buat dan berjaya!

Bagi Puan Rita Sosilawati pula, kisah kematian ibunya yang cukup tragis dan menggemparkan negara. Sebut sahaja tentang ibu beliau, pasti semua ingat. Dan kita pula tak pernah terfikir bagaimana wanita ini mahu kembali bangkit untuk meneruskan legasi ibunya dengan wajah ibunya yang sering kali muncul di sebalik produk-produk tersebut.

Orang kata, yang melemahkan kita itulah yang akan menguatkan kita. Akhirnya Puan Rita bangkit dan kini mempunyai rangkaian kosmetik antara yang paling kukuh di Malaysia.
Sekali pasang tv keluar pula wajah wanita ini. Dulu saya sendiri pernah kata, dah kenapa stesen tv3 ini dah kena beli dengan perempuan ini ke macammana. Sekejap sekejap keluar, Qu Puteh Qu Puteh. Bagi lelaki kacak yang tak pernah putih seumur hidup seperti saya ini, ini satu pertandingan antara hidup dengan mati. Menyampah nengoknya. Itu dululah.

Kini, saya lihat strategi mempasakkan perkataan itu dalam kepala rakyat Malaysia(walau ejaannya pun tak betul) tetap berjaya. Anak saya sendiri pun pandai sebut Qu Puteh Qu Puteh Barulah Putih! Hebat Dato Seri Dr. Vida. Beliau ini juga mempunyai kisah tragis yang sangat besar dalam hidupnya apabila dua anak lelakinya meninggal dunia akibat dari kebakaran rumahnya sendiri.
Dato Seri Dr. Vida kembali bangkit dan membangunkan produknya dengan membawa semangat anak-anaknya untuk terus berjaya dan membantu anak-anak yang lain.

2. Bersama. Jika kalian lihat Instagram ke tiga-tiga taikun ini, kalian akan perasan satu perkara yang berlaku diluar kotak pemikiran kita sendiri. Logiknya mereka ini adalah pesaing di dalam industry yang sama. Tetapi, mereka kerap kali berjumpa dan bermesyuarat. Setiap kali ke tiga-tiga ini bergambar dan gambarnya dipampang di dalam insta masing-masing, saya terus terfikir strategi perniagaan bangsa cina yang sangat hebat. Antaranya ialah:

Mereka akan berbincang produk mana sesuai dengan syarikat mana.
Mereka akan membuat keputusan syarikat mana dengan gimik pemasaran yang bagaimana.
Mereka akan membahagikan produk laris dengan kesesuaian pemilik syarikat mana.
Kau orang nampak tak? Mereka tidak bersaing, malah mereka saling menguat antara satu sama lain.
Ini yang sedang dibuat oleh sebuah syarikat penerbitan Indie (bukan Hindi) dan saya sangat suka cara mereka. Mereka bangkit bersama. Bantu kawan-kawan lain dan berjaya bersama-sama.
Dalam industry hari ini, memang sudah tak boleh untuk bergerak sendiri. Dengan mudah kalian akan tumbang jika ada pesaing yang sama hebat dengan kalian. Maka cara paling baik ialah dengan bersama.

3. Kreatif dan Bina Pengaruh. Mereka sentiasa menunjuk kekayaan dan kekuasaan. Ini yang orang melayu pantang. Takut kena curi, takut orang kata riak, takut mata syaitonirojim. Waima Dato Seri Dr Vida yang mempunyai beberapa koleksi mahkota juga kalian tegur baik punya. Ya salah satu kegemaran rakyat Malaysia ialah menegur-negur perbuatan orang lain. Anak jiran kampung sebelah yang kau tak kenal pun kau boleh cerita kisah dia dari lahir sampailah dia kahwin.

Ok, kita sambung. Mereka bertiga ini (pada fikiran saya) tidak menunjuk-nunjuk pada zahirnya. Tetapi kekuasaan mereka pada media sangat kuat. Maka, segala apa yang diceritakan akan jadi bahan untuk ditunjuk dan dikongsi kepada semua.

Kadang-kadang post itu hanya untuk memberitahu yang mereka sangat sukakan sesuatu pada masa lalu, dan kini sudah pun mendapatinya (rujuk kepada post Dato Aliff dengan kereta Rolls Royce). Sama juga dengan kita, nak sangat makan kat kedai kak leha dangdut, jadi hari tu kawan kita belanja dan kita pun selfie gitu. Lebih kurang sahaja sebenarnya Cuma mood kau orang tak sebanyak orang yang memang kaya dengan cas-cas positif di kepala.

Untuk kuat dalam arus media, kau kena kreatif. Kau kena pastikan orang sentiasa positif dengan apa yang kau ‘tunjuk’. Lihat akaun sosial media mereka bertiga ini, semuanya ada tag line dengan ‘background’ kemewahan mereka. Semua itu adalah strategi pemasaran untuk mendapatkan pengaruh. Jika kalian perasan, ada produk mereka yang sama, ada juga yang memang niche. Dan yang niche itulah kekuatan mereka masing-masing.

Ingat kawan-kawan, pengaruh dibina dengan kuasa, harta dan kata-kata. Zaman ini mudah sahaja, kalian ada kepakaran dan buat dengan betul-betul, kalian akan (atau pasti) akan berpengaruh dengan sayap yang cukup lebar. Saya pernah bersembang dengan salah seorang jurujual mereka, sama ada benar atau tidak, katanya salah seorang dari tiga taikun ini jualannya pada setiap jam ialah sebanyak RM1,200. Setiap jam Bro! Kau kali dengan 24 jam, dapat RM28,000 sehari. Kali lagi dengan 30 hari, jualan sebulan ialah RM864,000 woi.

Gunakanlah media sosial untuk meraih kebaikan, bukan dengan membuka aib dan berkata tidak baik. Stay positif kawan!

Kawan-kawan, bab riak takbur bagai itu bukan hal kita pun. Mereka dapat apa yang mereka inginkan. Kita pun takat dapat sebut kau riak kau riak kau riak! Itu sahaja, kau sebut kau riak tu ada dapat mahkota? Ada dapat rolls Royce? ada? Ada boleh taja TRW? Sudah-sudahlah jadi penunggang agama. Cewah.

Nak hidup dan jadi orang hebat kena harungi satu perjalanan susah, kalau tengok kaki pun tak nampak kerana perut membesar bagai juara tak adalah susah benar hidup kita tu. Kena harungi satu fasa kehidupan yang ala-ala baru nak bernafas semula dek kerana kegagalan itu ini. Gitu. Kau faham ke tak faham ni sebenarnya? Ha Barulah dapat hidup senang. Bak kata Imam Ghazali, Untuk dapat sesuatu yang kau suka, kena sabar dengan apa yang kau benci.

Yang kau suka itu kesenangan.
Yang kau benci itu kesusahan.
Yang buat kau senang hari ini ialah perjalanan susah kau masa lalu. Mereka ini Tuhan uji dengan ujian paling berat untuk mereka terima. Tuhan juga hanya uji mereka yang sesuai sahaja dengan ujian-ujiannya. Tak semua dapat ujian macam tu kawan, jadi reda dan berusahalah untuk kita juga berjaya.
Tak semestinya kita kena berjaya macam depa, kalau kita pun sama je habis takkan nak tukar Bapa Brownies Kebangsaan cakap, Qu Brown Qu Brown Barulah Brownies. Tak, semua tu tak semestinya sama.

Kawan-kawan,
Ada orang memang berjaya dengan jadi cikgu. Walau tak dapat rumah besar, dia dapat 10,000 anak murid yang sentiasa panggil dia cikgu sampai dia mati.
Ada orang memang berjaya jadi doktor, walau dia tak kaya raya, tapi dia punya saham akhirat merawat pesakit pasti sebesar-besar gunung yang melimpah-limpah kebaikannya.
Ada orang memang berjaya jadi penulis, mungkin dia juga tak kaya raya macam depa. Tapi penulisan dia buat jiwa kaya, buat orang terkesan dan mahu jadi baik. Cewah. Ha ha ha. Nak jugak.

Masa saya kecil dulu saya selalu tanya emak, apa yang emak nak dari aye (saya)? Emak saya kata, tanya diri sendiri nak jadi apa, emak nak awak jadi baik. Itu sahaja.

Bukan susah nak jadi baik. Kaya miskin senang susah semua boleh jadi baik. Kita pun boleh jadi baik. Nak jadi baik mula dengan hati, kemudian otak, kemudian perlakuan dan perkataan. Senang woi. Ha, yang duk kata riak riak takbur takbur sesuka hati ni tanya balik dalam hati masing-masing, “aku ni baik sangat ka sampai Tuhan beri aku seketul hati yang senangnya tuduh orang begitu begini, yang lancar sahaja cakap itu ini dan yang mudahnya bersangka-sangka”
Ada eloknya kita belajar melihat mereka berjaya daripada kita hanya berjaya cakap-cakap mahu kaya.
mula2 ku tak faham kenapa tajuk mesti camtu.. rupanya ayat tu mewakili 3 ikon ni. Terlajak : Datuk Alif, Puteh : Qu Puteh : Dato Seri Dr Vida, Nampak : NV/ Puan Rita Sosilawati

Bila tengok cite ni..wah ikon ni sangat bagus, sekurang nya orang islam/melayu/bumiputera juga boleh kaya..tak perlu nak pertikai harta/kekayaan/kejayaan diorang, tak perlu nk PHD, tak perlu nak jeles, cuma USAHA je.. cepat/lambat rezeki setiap orang berbeza kan.

Semoga tahun baru tahun 2016 ku lebih sukses, lebih berlapang dada, lebih berfikiran positif, lebih maju, lebih kuat semangat, lebih segala2nya ke arah kebaikan

Tahun Baru 2016

alhamdulillah..kte da berada 7 hari di tahun baru 2016
alhamdulillah dipanjangkan usia untuk masih menikmati pinjaman dunia Allah ni



jom mulakan tahun baru dengan perkara yg indah
tapi tidak bagi ku..opss..haha
tunggu kes ni setel baru ku akan cite kot
jeng jeng

jom move on..da tahun baru ni uolls
ape yg korang tak leh lupa kat tahun 2015 ea

yg 1st kalau bagi diriku biasa la bila mula tahun baru  ble update diari ke taip tarikh ke konpem2 la masih akan taip 2015 lagi..tu biasa kot..haha
jangan sampai ke tengah tahun masih wat benda yg sama sudah

semoga ku masih boleh handle & terus kuat untuk menghadapi hari2 yg mendatang
walaupun dalam usia ku yg muda ni
opss muda ke ;)
sangat2 mengajarku erti kehidupan

hmm perkara xleh lupa lagi, malas nk fkir da
sekarang kena teruskan je
jangan fikir ke belakang lagi da

semoga hidup ku terus diwarnai kegembiraan, kesihatan yg baik berpanjangan, dipertambahkan rezeki, dipermudahkan urusan, terus dikelilingi sahabat yg baik & memahami dan yg terbaik2 semua2 la

semoga insyallah #zaleshoppe boleh terus berkembang & maju