Thursday, April 13, 2017



Kulit menggelupas. Nanah kering sebesar syiling 50 sen bertompok-tompok di pipinya. Masih ada bahagian kulit yg kemerahan, berlendir. Ada yg baru nak naik bintik, persis jerawat. Tapi bukan jerawat

Tretinoin adalah sejenis bahan yang digunakan untuk merawat jerawat. Tetapi ianya sangat kuat. Kuat dari kesan sampingannya.

Kesan tretinoin yg cukup kuat ini menyebabkan ubat ini biasanya hanya dipreskripsi oleh doktor pakar kulit.

Dan pakar kulit sendiri pun apabila mahu memulakan rawatan dengan ubat ini pesakit perlu menandatangani persetujuan bahawa sekiranya ditakdirkan pesakit mengandung ketika menjalani rawatan tretinoin, dan berlaku kecacatan kepada janinnya, doktor pakar kulit ini tidak akan dipertanggungjawabkan. Maksudnya pesakit bertanggungjawab mengambil langkah-langkah pencegah kehamilan sepanjang menjalani rawatan dengan ubat ini


Masyallah!!
Subhanallah
Semoga kte semua dijauhkan dari perkara yg tak elok


#gunalahprodukygselamattanpabahanmerbahaya

Wednesday, March 8, 2017

selamat hari wanita sedunia

Anda semua wanita hebat

🌹Untuk semua wanita..
Semoga cerdikmu secerdik AISHAH, 
Cantikmu secantik AINUL MARDIAH, 
Pengobananmu setinggi SUMAIYAH,
Ikhlas mu seikhlas RABIATUL ADAWIYAH...
Dan moga tempatmu di Syurga AL-JANNAH....

SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA.

permulaan hari

wahh arini rasa down sangat 😢😢😢😢😢😢
hanya disebabkan sd card

mana tak nye dalam tu la ade gambar ngan video si dak tecit tu
dalam tu jugak ade gambar2 edited testimoni, gambar family, video family

takkan takde cara kot
nak selamatkan

ya allah aku tak kuat nak hadapinye
aku tak mampu  nak hadapi nak beli yg baru
hanya engkau yg memahami keadaan kewanganku
semoga ade sinar

Friday, November 18, 2016

Dengan RM1.10 sehari je anda boleh cantik

Meh baca dulu.

Skincare Seqybeauty boleh tahan antara sebulan setengah ke dua bulan. 
Bergantung banyak mana kita pakai.

Harga Skincare RM130
Dua bulan = 60 hari

RM130 / 60 hari
So sehari hanya RM2.20 aje.
Sehari pakai 2 kali. Pagi dan malam
RM2.20 / 2 = RM1.10

Amboi apsal murah sangat ni...

Dengan RM1.10 ni apa yang kita dapat?
1. Menghilangkan jerawat, parut bekas jerawat dan JERAGAT
2. Memudarkan dan menghilangkan bintik-bintik hitam dan putih di wajah (pigmen)
3. Mengecilkan pori-pori
4. Menegangkan dan menghilangkan kedutan pada wajah.
5. Menghilangkan parut di wajah
6. Menyegarkan kulit wajah.
7. Mengawal minyak
8. Mengurangkan kegatalan dan kemerahan (akibat jerawat)
9. Melicinkan tekstur kulit
10. Melindungi kulit dari sinaran UV

eh banyak sangat laaaaaaaaaa. Ni baru saya listkan sikit je ni

Nak cuba???
Meh kte WA #01121201347

skincare seqybeauty

video

Assalamualaikum
Meh tiup sawang2 blog

Kte nak share tentang produk seqybeauty.
meh kte sertakan video sekali, senang korang nak faham kan


Meh saya tunjukkan step penggunaan skincare SeqyBeauty

1. Cuci muka menggunakan Cleanser.
(cuci tidak perlu mengambil masa yang lama. Cukup 30 saat atau sehingga bersih. Jika anda cuci muka terlalu lama, kebarangkalian kulit akan menjadi terlalu kering)

2. Picit toner (2 ke 3 titisan). sapu rata ke wajah.
(Kapas atau tapak tangan, kedua-duanya boleh digunakan. Mengikut kesenangan masing-masing)

3. Picit serum (1 ke 2 kali sahaja) dan sapu rata ke seluruh wajah.

4. Sapukan krim.

p/s : Cara penggunaan yang sama untuk waktu pagi dan waktu malam.
Kesan boleh dilihat seawal 3 hari ke 7 hari.

Untuk kesan maksimum, guna secara berterusan sehingga 3 bulan.
Kulit akan rasa sejuk selepas meratakan krim kerana terdapat agen penyejuk.

Jom #cubadulu
PM/WA #01121201347


Nanti next entry kte cite lebih lanjut lagi