Friday, March 30, 2012

MasterChef Selebriti Malaysia

Bakal memulakan rakaman pertama pada 27 Mac ini, program realiti masakan pertama, MasterChef Selebriti Malaysia terbitan Astro Ria (saluran 104) akan disertai oleh 15 selebriti terkenal tanah air.

Antara selebriti tanah air yang bakal terlibat dengan program tersebut termasuklah Serina Redzuawan, Siti Sarah, Jehan Miskin, Tomok, Karl Shafek, Datuk Fazley Yaakob, Farouk Hussein, Major. Dr. Faiz, Angah Raja Lawak, Raja Azmi, Soo Wincci, Juliza Adzlizan, Thanuja, Salamiah Hassan dan Louisa Chong.


Menggunakan konsep yang sama seperti MasterChef Malaysia sebelum ini, sesi Rakaman MasterChef Selebriti Malaysia pertama akan diadakan di Dapur Masterchef yang terletak di Industrila Park, Shah Alam pada Selasa depan.

Juri yang mengadili Masterchef selebriti Malaysia: terdiri daripada Chef Papa Joe, Chef Zubir dan Chef Adu Amran. Chef Ridz tidak dilantik menjadi juri kerana ada kakaknya, Serina Redzuan, bagi mengelakkan ketidakadilan dalam rancangan tu nanti.

Rancangan ini bersiaran selama 4 minggu dengan 28 episod. Konsep tetap sama macam Materchef Malaysia dulu, barisan selebriti yang terlibat akan mengharungi pelbagai ujian masakan dan kritikan daripada juri pastinya memberi cabaran.

MasterChef Selebriti Malaysia akan disiarkan pada setiap Sabtu hingga Selasa, jam 9.00 malam bermula 26 Mei 2012 secara eksklusif di Astro Ria menerusi saluran 104.

Lagi menarik cerita..tapi lama lagi la..hehe

No comments: