Friday, January 3, 2014

laman web portal rasmi kementerian pendidikan (MOE) digodam

ak trdengar kelmarin kot pasal website MOE dihack
masa tu cam xcaye lagi
tetiba tadi saja cari

sebab ari ni page MOE xleh bukak
die cuma kuar ni je



pastu cari2, kuar la pasal ni, kat link http://pakat-pakatkalih.blogspot.com/2014/01/lagi-laman-web-malaysia-digodam-bantah.html




Lembaran 2014 dibuka dan laman web rasmi Kementerian Pendidikan digodam? Erkkk .. terkejut gak tengok gambar 'setan' kepala merah muncul bila buka laman web kementerian berkenaan.Mulanya aku di beritahu oleh seorang kawan yang mana KPM di godam langsung aku terus cari.. Dan hasilnya ini lah..

Laman Web Kementerian Pendidikan Digodam Awal 2014?


Laman web rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia selalunya boleh dilayari menerusi url - http://www.moe.gov.my tetapi apa yang muncul adalah paparan dengan tulisan merah - Hacked pada 1 Januari 2014.


Siapakah mereka yang menggodam laman web tersebut?

Kalau ikutkan daripada informasi terhad yang diberikan, laman web rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia digodam oleh Liuk3r daripada EvilShadow Team.
sekumpulan penggodam yang tidak dikenal identitinya menjadikan defacement sebagai tanda protest terhadap kerjaan Malaysia.

Adakah terdapat makna tersirat di 'TWY'?

Mereka yang menggunakan nama samaran "Aku & Pemuda Kacak, Sang Kelembai dan bukan Alexender" melakukan defacement pada beberapa senarai besar laman web yang mengunakan domain dot my (.my) .

Apa tujuan mereka ... tapi ada blogger yang menyatakan bahawa kumpulan ini cuba menzahirkan bantahan akan kenaikan harga barang yang bakal berlaku pada tahun 2014. Itu sekadar teori ....


p/s: hmm..adakah betul..tapi macam ada kaitan je

3 comments:

Bukhari Malek said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mrs mAmikO AbUrakOji said...

wah..dahsyatnye leha..aku baru nk tgk blk, tp dh ok ea laman web MOE?hehe

zal88 said...

mggu ni da ok da timah..hehe