Tuesday, December 3, 2013

Tun Dr Mahathir

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, mengesahkan peletakan jawatannya sebagai penasihat PETRONAS, berkuat kuasa kelmarin.


Katanya, beliau membuat keputusan itu berikutan faktor usia dan kesihatan supaya boleh menumpukan sepenuh perhatian pada rawatan susulan.



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTJ-46P59hk3AopEU_yUGHpICNR-mdxWyVUwNZzpc6gPANc6UyxKrhDKsoLIJQL73XzAa0Nfjh7uiHk7hM4mzSPHL3gn6k155pVQPY-ZLn-SCZ46CDuaxLHNM0-u93O9twv0gSQ8DlM2nJ/s1600/tunm2.jpg

“Saya sudah 10 tahun menjadi penasihat PETRONAS. Sepanjang pembabitan saya, ramai usahawan Bumiputera dilahirkan dan pencapaian PETRONAS pun sudah menepati sasaran,” katanya pada sidang media selepas jamuan tengah hari Persidangan Antarabangsa UMNO 2013 bertajuk ‘Kesederhanaan Politik Ke Arah Keamanan dan Kestabilan’, di sini, semalam.

Sebelum ini, Dr Mahathir menerima rawatan di wad Institut Jantung Negara (IJN) selama 10 hari kerana jangkitan dada pada 16 November lalu.

Bagaimanapun, laporan doktor mengesahkan beliau perlu menjalani fisioterapi dan meneruskan program senamannya.
Ditanya sama ada beliau akan meletakkan jawatannya dalam Proton Berhad kerana faktor sama, Dr Mahathir menafikan spekulasi itu.

“Proton bukan milik kerajaan. Ia milik DRB-Hicom Bhd. Saya masih akan meneruskan perjuangan saya dalam Proton,” katanya.
 

No comments: