Tuesday, March 26, 2013

milik siapakah nombor ini

tadi ade nombor yang xkenal kol ak
tengok2 nombor nye 0374945000
eh memang xkenal pun

kalau xkenal memang malas sikit nak angkat
sebab tau da,kalau x insurans mesti bank
tu yg da malas nak layan

terus je la cek kat google
biase la kat google, macam -macam kuar

yang menarik perhatian ak ialah, jap ak copy paste :

tengah duduk buat kerja dengan tak semena-mena ada orang call. immediately dia terus cakap dia orang astro.

“tahniah! nak beritau no akaun anda dah terpilih dalam senarai 50 no akaun untuk meneriwa tawaran 2 channel percuma dengan syarat kena tambah channel movies. kena bayar extra 39.95 masuk bill bulan depan. biasa 79.95.. bla.. bla.. bla.. dan bla lagi..”

“tak nak lah”

terus mamat tu letak telefon. betul ke tidak dia orang astro aku pun tak tau. cakap tak berhenti macam mesin-gan! bab nak suruh tambah pakej laju jer. tapi aku still tak nak jugak! tapi aku rasa dia ni mesti asto nyer agent. no telefon pun ader nih: 0374945000

p/s: bikin ganggu ketenteraman awam saja

hehe..sebab tu ak malas nak angkat kol kalau orang xkenal ni..

7 comments:

LiaNa YuSoF said...

tq leha atas pemberitahuan.. aku sebenarnya dah 2x dlm bln 3 ni astro call aku.. mintak suruh tukar dekoder lama ke dekoder beyond hd.. dah la suh tukar, lepastu paksa pulak tambah caj rm20 untuk saluran hd.. kalau suh tukar dekoder je aku nak la.. tp kalau nk kena tmbh saluran hd tu, takpayah laa... pastu ckp kalau tak tukar, lepas ni apa2 kerosakan kena tanggung sendiri.. rugi kalau pkai tv lcd tp xde hd... bla bla bla.. aku wat dengar takdengar je.. hahaha... aku ckp, astro kat rumah putrajaya ni dari bln 8 taon lepas aku bayar pakej hd, tp xdpt tengok pon.. lagi terbang duit aku rm20 tiap2 bulan.. pastu nak suruh tambah lagi.. aku marah budak astro tu.. hahaha... padan muka dia..

Ifa said...

ha korg.. skrg ni keuntungan lbh penting drp servis..depa tu sume org bisnes kan.. so kita ni sbgai pengguna jgn cpt t'pengaruh..

ak penah b'tekak ngan pmpuan astro yg col ak ms aku dlm bas nk blek jhor.. heboh soh tmbh pakej..eh ske ati ak la nk tmbh pakej ke x.. lau nk tmbh, pndai la ak tmbh sndri t.. pastu last2, die memandai je tau nk tmbh, mcm la ak stuju.. so t'pkse la ak garang sket kan.. bru die letk.. huhu

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

aku xdelak org astro kol, tp org insurans mmg byk giler yg tepon...dlm 2 minggu aku keje ni dah 3 org insurans yg tepon..boringgggg...

LiaNa YuSoF said...

moos : haaaa.. kes tu aku dah terkena da... aku xnak tambah tapi diorg pandai2 tambah.. pastu aku kena bayar siap kena caj lagi kalau nak buang pakej tu.. aku marah budak astro tu, aku ckp, kata perbualan dirakamkan? awak dengar balik rakaman tu, ada ke saya kata saya setuju?? teros terdiam budak tu.. aarrrggghh.. geram aku.. astro da byk menganiaya aku.. dah la aku kena bayar 2akaun.. pastu nak soh tambah tu tambah ni.. dia ingat sikit duit agaknya..

zal88 said...

klau kt hd,mmg kna tmbh rm20..
skrg astro mmg pndai..mcm2 promosi diorg..klau kte xnk dahla kn..ni nk paksa2 lak..

bandle_kl said...

Skybox yg macam2 channel stelite tu. OK ke x?

zal88 said...

bandle_kl : abg ipar ada guna skybox tu..stkt ni ok je