Thursday, January 17, 2013

perlu ke

aiyaa..ni pun nak pertikaikan ke
biar laa..asalkan xmenganggu orang lain
lagipun semua da tau kalau kat sana camne kan
tak salah pun,amik tindakan berjaga-jaga

Persoalan diajukan penyokong Kelantan terhadap Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) tentang perlukah anggota tentera yang lengkap bersenjata sekurang-kurangnya enam Askar Timbalan Setia Negeri Johor (JMF) lengkap bersenjata M-16 diminta berkawal di pintu masuk padang ketika perlawanan Liga Super antara Kelantan dan Johor Darul Takzim (DT) di Stadium Sultan Muhammad ke IV.


Foto

Ini hanyalah bola sepak bukan medan peperangan. Penyokong Kelantan sudah banyak berubah dan sistem kawalan keselamatan yang dikendalikan KAFA dan polis sebelum ini adalah baik serta tidak pernah mengundang masalah,” katanya (Timbalan Presiden Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan Darul Naim (Kelate.net), Mahizi Mahmood)


Dalam aksi yang berkesudahan Kelantan dan Johor DT seri 1-1, malam kelmarin, anggota polis terpaksa mengiringi kira-kira 200 penyokong Johor DT masuk ke padang selepas penyokong Kelantan bertindak membaling botol minuman ke arah mereka sebaik perlawanan tamat. bukan tu je ada gak insiden membaling mercun dan bom asap berhampiran kawasan padang.

tu nasib baik seri, kalau JDT menang ntah camne la...mau lagi kena teruk kawalan pemain ngan penyokong kat sana masa nak keluar tu..
hehe..



No comments: