Friday, December 2, 2011

Ustazah Pilihan 2011

Semalam ttibe terlayan lak Ustazah Pilihan final. Siaran langsung dari Pusat Konvensyen Shah Alam..hehe..Pengacaranye Farah Af dengan Siti. tapi bukan Siti Nurhaliza yer..=p

Didik wanita, terdidik generasi. Begitulah kata-kata keramat program pencarian Ustazah Pilihan di Astro Oasis.

Akhirnye setelah 8 minggu peserta Ustazah Pilihan melalui pelbagai cabaran dan ujian Ahirnya Ustazah Firuz Akhtar dinobatkan sebagai juara Ustazah Pilihan 2011 …Fairuz Akhtar dari Kuala Lumpur menerima hadiah kereta peugeot 207, biasiswa dari Al Madinah International Foundation, pakej umrah dan haji, pakej SPA bernilai RM5000 dan trofi serta wang tunai bernilai RM20 000 sumbangan Astro. dan trofi.



Tempat kedua dimenangi guru bahasa Arab dari Johor, Ustazah Nurul Hidayah Kamaruddin yang menerima wang tunai RM15,000 dan trofi, manakala tempat ketiga, Siti Fatimah Mohd Sharif, 27 dari Kuala Lumpur untuk dengan hadiah wang tunai RM10,00 bersama trofi.

Tempat Ketiga – Ustazah Siti.. Tempat Keempat – Ustazah Fira

Tugasan kali ini membawa barisan Ustazah Pilihan menyelami lebih dalam lagi tentang rawatan Islam, alternatif kepada rawatan sains. Minggu ini mereka dibawa ke Pusat Rawatan Komplimentari Yashfien untuk melihat sendiri bagaimana sesuatu rawatan dijalankan.

Tugasan mereka kali ini dibimbing oleh Dato’ Engku Ansaruddin Agus atau Pak Engku yang memberi beberapa panduan, tunjuk ajar dan pengalaman dalam rawatan Islam.
Persembahan oleh pengacara Kemuncak Ustazah Pilihan, Farah dengan lagu tema ustazah Pilihan, Warisan Hawa. Selain itu juga turut dijemput juga Imam Muda Asyraf bersama dengan finalis Ustazah Pilihan tersebut..




No comments: