Thursday, March 3, 2011

kn da jd beSar...kCoh....

Mmandgkn kes ni da muLai kcoh2..
ni smua gara2 kes tuan umah tu la...
tgk muka je baik..rPe2nye...
byk kerenah tul la die ni..
so,ku pn nk cte gak la kn...hehehe

psl ni la die :
BIL IWK (RM200) & UPAH KONTRAKTOR REPAIR KITCHEN TOP, TAMPAL DINDING, CUCI RUMAH ETC. (RM270)...BIL INDAH WATER SEWERAGE RM8/MONTH x 25MONTH...CABUT PAKU DINDING.. PLASTER, TILES BALIK TOP, TUKAR KUNCI SEMUA BILIK, ANGKUT SAMPAH.. ETC..ETC..AGREEMENT PUN SY X CAJ K.


yg ku tau psl IWK ni atau pn Indah Water Konsortium ni..sbnrnye psl pembetungn.

Caj > Caj-caj pembetungan- Definisi Pelanggan
Definisi pelanggan IWK, sepertimana yang ditakrifkan di dalam Akta Perkhidmatan Pembetungan 1993, ialah orang, firma, badan korporat atau entiti sah dari segi undang-undang yang:



A)
i)
merupakan pemilik atau penghuni premis yang terletak di dalam kawasan operasi sebuah Pihak Berkuasa Tempatan


dan

ii)
menggunakan samada tangki septik individu atau perkhidmatan pembetungan bersambung yang telah diserahkan kepada IWK oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau & Air,


atau
b)

seorang pengguna apa-apa jenis sistem pembetungan yang ditentukan oleh Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Pembetungn

Pemilik : da sah2 la tuan umah tu...n biasenye ia xdicaj kpd pnyewa..
knp DIE nk caj kt kte lak...n knp lak ble da kuar br gtau bnde tu kna byr..klau tau dr awl,ktorg leh je ar nk byr

ku rase la die ni mmg nk mnipu kte ni...
alasan die : sbb kte xbc agreement tu...

knp mse awal2 msuk dlu die xtrg kn srba sikit psl agreement tu..
n 1 lg,ape hal lak smua agreement tu dlm BI n 1 lg agreement tu da sah2 la mnipu dr sgi tndtgn pnyewa...

sdgkn kte smua tau yg klau nk wt 1 pjanjian,kdua2nye msti fhm ngn jelas pjnjin tu...ckp direct lg sng kn,jmpe dpn2..tp ku tau ar alsn die,umah jauh...o..1 lg..tntg agreement xcaj..ala klau stkt krts biase,stapler je...bdk2 pn leh wt la...brp la sgt smpai nk caj bnde alah tu...

tapi kn..klau bnde ni still die wt cmtu..
xbrkat la idup die..mkn duit org ngn cara cmni,xkn lme la..
ngn nk naik hrga sewa lg..pdhl ape la yg ade sgt kt umah tu...

p/s: so cmne cik ifa n lily...
lngkh strusnye.....
da msuk ke duIt tu....n da kji ke agreement tu...hihihi

2 comments:

efa said...

hamek kau.. cik leha dah kuarkan fakta.. hehe.. aku x smpt lyn hal ni lg arini.. agak bz disini.. huhu..

zal88 said...

hahaha...tau xpe...
ak ni pn bos xde,kje ttp byk je...huhuuhu