Thursday, December 23, 2010

al-Kisah....

la...bru ku tau...
yg Y.B. Dato' Seri Mohamed Khaled Nordin(mntri ku) itu rpe2nye lahir kt Muo gak...
n lahir buln Nov gak...hikhikhik...30 nov 1958...
ku cme tau bliau org jhor n parlimen P.Gudang je...xsngka la plak...agk2 muo kt mne la eh..
la...kcik nye dunia..

ni biodata bliau :
Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Ledang Muar. Beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Muar sebelum meneruskan pengajian ke Maktab Sultan Abu Bakar, Johor Bahru. Y.B. Dato' Seri kemudiannya melanjutkan pengajian ke Universiti Malaya dan dianugerahkan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang pada tahun 1982.

yg NI ku tau la gak skit2..

Datuk Seri Tuan Haji Muhyidin bin Haji Mohammad Yassin (lahir 15 Mei 1947), merupakan Timbalan Perdana Menteri Malaysia Malaysia n Timbalan Presiden UMNO dan Menteri Kementerian Pelajaran Malaysia. Beliau juga merupakan bekas Menteri Besar Johor, Menteri Belia dan Sukan, Menteri Perdagangan dan Hal Ehwal Pengguna, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

Beliau berasal dari Muar, Johor dan mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Maharani dan Sekolah Kebangsaan Ismail serta Sekolah Tinggi Muar di Muar. Kemudiannya beliau melanjutkan pelajaran ke Universiti Malaya dan berjaya memperolehi Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dan Pengajian Melayu (1971).Beliau kini mengetuai UMNO Bahagian Pagoh iaitu jawatan yang beliau pegang sejak April 1985 lagi.
;-D

No comments: